dimarts, 10 de juliol del 2007

777 - Primer Capítol: Muniada


Set de Juliol del 2007. 07/07/07. 777. Les 8 del matí 15 minuts. Dissabte. Fa un dia de boira d’aquella que et mulla quan camines, fa fred. Tota dormida i amb un cafè a la ma espero l’autobús per anar a la feina. Repeteixo, dissabte 8:15 am. La boira no ajuda a despertar-se. Arriba l’autobus .....ep! abans de continuar he de fer un petit incís informatiu resumit en tres punts: 1) El Muni és el sistema de transport de San Francisco, i inclou tan autobusos com tramvies com “metro”; 2) El Muni té el seu propi sistema de mesura del temps, la conversió no està escrita enlloc, però després d’aquest temps he arribat a la conclusió que 1 minut Munià equival a un rang de 1 a 4 minuts reals (exemple pràctic: arribes a la parada del bus i posa: “next 8 minutes”, però pot ser que arribi en 8 minuts o en 20 o en 30); 3) El bitllet val a partir de $1,5; dic a partir per que has de donar-ho exacte ja que ells no tenen canvi...així que si tens $1.5 fantàstic però si tens $2 doncs el bitllet val $2, si tens $5 val $5 etc....

Com deia, arriba l’autobús, i jo, dormida, amb el 1,5 en una ma i el cafè a l’altra pujo i poso els quarters (25 cents) i em disposo a posar el bitllet arrugat de dolar quan el conductor comença a dir “datsfat datsfat datsfat” (o això és el que jo sento), com que estic dormida no hi ha massa comunicació entre el meu cap i les meves mans, així que mentre me’l miro amb cara perplexa de no-estic-enenent-que-dius les meves mans segueixen posant el dolar i el conductor segueix dient “DATSFAT DATSFAT DATSFAT!” i plim! el bitllet cap a dins! I les meves neurones matinals arriben a la conclusió (no pregunteu com) que el bitllet estava arrugat i que s’ha encallat la màquina, així que començo a dir “oohh!! I’m sorry, I’m sorry!” i vaig marxant dient “Sorry sorry sorry” i mentre marxo sento que l’home diu ben fluixet “you lost it....”. M’assec i penso: you lost it? Com que you lost it? Lo qualo?!

No serà fins hores després que la Conxi diu..”that’s fat = és gran”. I em venen a la ment converses de pel·lícules americanes dient “Eso vale uno de los grandes”. Així que referint-me al punt número tres: el bitllet em va costar o $5.5 o $10.5 o $20.5 o fins i tot $50.5, mai ho sabré!. I penso que si les pelis no estiguessin doblades a Espanya i si els bitllets no fossin tooots iguals (mida i color) i si el conductor veient que no entenia que deia hagués canviat la frase...això no m’hagués passat!

1 comentari:

Manel ha dit...

ja-ja-ja-ja
ji-ji
jo.jo-jo-jo-jo
je-je
ja-ja-ja
ji-ji
jo
ja-ja-ja-ja
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!